Cyfrowy marketing dla przemysłu hazardowego

Branża hazardowa jeśli chodzi o reklamę swoich usług jest w wyjątkowo skomplikowanej sytuacji. Z jednej strony ogromna rynkowa konkurencja, masa nowych graczy i jednak ograniczone możliwości zdobywania nowych klientów wymuszają konieczność inwestowania w kosztowne kampanie wizerunkowe i marketingowe.

Z drugiej strony środowisko w jakim działają te firmy jest mocno regulowane pod kątem prawnym i część z nich musi ograniczać rodzaj oraz wydatki reklamowe. Dla przykładu, Polska w praktyce zakazała reklamowania jakichkolwiek kasyn, co wymusiło na ich właścicielach konieczność dostosowania się do przepisów prawnych.

Jak się okazuje, internetowe formy reklamy nie tylko pozwalają docierać do nowych, potencjalnych klientów, ale jednocześnie umożliwiają ucieczkę przed skomplikowanymi przepisami dotyczącymi reklamy telewizyjnej (czy w innych mediach).

Google czy Facebook?

Reklama internetowa opiera się we współczesnym świecie na współpracy z jednymi z dwóch gigantów – Google lub Facebookiem. Strategia reklamowa jest różna dla każdej z tych firm, a duży budżet jest równie ważny, co umiejętne rozdysponowanie zebranych środków.

Reklamy w wyszukiwarkach internetowych oraz odpowiednie dostosowanie strony pod ich kątem sprawiają, że na strony kasyn trafiają użytkownicy zainteresowani określonymi tematami. Oczywiście wymaga to nie tylko wydawania pieniędzy na reklamy, ale także regularnej pracy nad stroną oraz tym jak wyświetla się ona na komputerach i urządzeniach mobilnych.

Jeśli zaś chodzi o reklamy w sieciach społecznościowych, to branża działa na dwa sposoby. Po pierwsze, osoby potencjalnie zainteresowane tego typu tematyką mogą zobaczyć przygotowane dla siebie specjalne reklamy.

Po drugie, jeśli kiedykolwiek wszedłeś na stronę bukmachera, zauważysz, że na Facebooku pojawią się reklamy właśnie tej firmy. To tak zwane re-targetowanie – korzystając z udostępnionej przez Facebooka technologii reklamodawcy mogą kupić powierzchnię reklamową i wyświetlać reklamy stron, które wcześniej odwiedzałeś. 

Zaangażuj użytkownika ciekawymi treściami

Konkurencja w branży sprawia, że nie samymi reklamami kasyno żyje. Coraz większe znaczenie mają kontrakty z influencerami oraz marketing treści. Niektórzy bukmacherzy, tacy jak na przykład znany w Polsce Betfan, podpisują kontrakty ze znanymi sportowcami. Z kolei kasyna często płacą youtuberom za granie na ich stronach w gry online, by zdobyć nowych użytkowników wśród ich widzów.

Innym podejściem jest tworzenie na stronach kasyna bloga, na którym użytkownicy mogą zapoznać się z zasadami gier, ofertą kasyna czy informacjami o promocjach. Blogi dobrze pozycjonują się w wyszukiwarkach internetowych, jednocześnie zapewniając użytkownikom użyteczne informacje, dzięki czemu zostają oni dłużej na stronie kasyna.

Te ostatnie bowiem od jakiegoś czasu przestały polować na “łowców wisienek”, czyli graczy, którzy po odebraniu bonusu znikną z wygranymi pieniędzmi. Wolą graczy, którzy może nawet nie będą grać o wysokie stawki, ale w zamian będą na strony zaglądać regularnie, raz wygrywając, raz przegrywając.

Branża hazardowa online rozwija się z roku na rok coraz szybciej i z tego powodu potrzebuje nowoczesnych narzędzi marketingowych. Oprócz tego spora konkurencja sprawia, że budżety reklamowe rosnąć będą wraz z umiejętnościami pracowników działów reklamy. Odwiedź PolskieKasyno.com aby dowiedzieć się więcej.

23 Jul 2020